7 Online Marketing tactieken die werken voor kleine ondernemingen en zelfstandigen

Stel doelen, behaal resultaten!

 

Alvorens een Online Marketingstrategie op te zetten moet je je doelen bepalen. Je doelen zullen bepalen of je inspanningen al dan niet succesvol zijn. Ze geven inzicht waaraan jij straks je geld zal uitgeven en deze leiden tot verkoop.

 

Als kleine onderneming of zelfstandige zijn je budgetten kleiner en moet een inspanning gefocust zijn op verkoop.

 

Stel een plan op waarin je doelen bepaald zijn voor de komende 3 tot 6 maanden.

 

Je zal zien, dit werkt!

 

Voorzie je webpagina’s van “Call to Actions”

 

Nu je een plan hebt uitgezet en de doelen hebt bepaald voor de komende 3 tot 6 maanden kun je deze doelen uitwerken in je webpagina en posts. Een Call to Action kan zijn “Contacteer mij voor een gratis proefrit” op een pagina van een bvb. een automerk.

Call To Action in je website

Call to Actions maken deel uit van de doelen van je webpagina. Je leest het goed, er staat webpagina en niet website!

 

Elke pagina kan zijn eigen specifieke doel hebben wat bijdraagt tot een groter doel.

 

Begin met het verzamelen van Email adressen

 

Email Marketing werkt nog steeds heel goed en is een goedkope manier om je producten en diensten te promoten.

 

Aan de hand van een Call to Action kun je bezoekers uitnodigen om zich te abonneren op je nieuwsbrief. Geef hen wel een reden om zich te abonneren op je nieuwsbrief.
Bvb Ontvang Exclusieve kortingen.

 

Maak wel gebruik van een Email Marketingprogramma zoals Mailchimp. Dat zorgt ervoor dat je niet op een SPAM lijst beland. Mailchimp is gratis tot 2.000 Emailadressen en dus perfect geschikt voor kleine ondernemingen en zelfstandigen.

Zet je bedrijf op Google Mijn Bedrijf

 

Als je bedrijf nog niet is aangemeld bij Google Mijn Bedrijf sta je niet op de kaart!

 

Los dit probleem snel op door naar Google Mijn Bedrijf te surfen en de stappen te volgen! Na afloop krijg je een Google kaart om te verifiëren dat je bedrijf wel degelijk op de aangegeven locatie aanwezig is. Deze kaart bevat een code die je als laatste stap aan Google Business moet doorgeven en klaar is Kees!

 

Google-mijn-bedrijf

 

Wanneer Google lokale resultaten wilt weergeven gebruikt hij de bedrijven uit GoogleMijn Bedrijf. Ben je aanwezig, dan krijg je dus meer bezoekers op je website!

 

Promoot je beste Facebook posts

 

Als je ooit al Facebook advertenties hebt geprobeerd dan weet je dat het resultaat ervan moeilijk te voorspellen is. Hierdoor kan een Facebook campagne soms aardig veel geld gaan kosten alvorens je beseft dat de campagne niet succesvol is.

 

De oplossing is vrij eenvoudig!

Promoot je beste Facebook posts!

Promoot je beste Facebook Posts

 

Wanneer je posts hebt met veel likes en shares is het vanzelfsprekend om deze post nog beter te laten presteren door deze te promoten. Zo gaat deze post ook buiten je vertrouwde cirkel van fans en volgers. Wanneer je post ook nog eens gelinkt is aan een webshop werkt die nog beter!

 

Optimaliseer je website voor mobiel

 

Aangezien meer dan 60% van de websitebezoeken Mobiel gebeuren is het aan te raden om je website of Webshop te optimaliseren voor mobiel gebruik.

 

Check je website via de “Mobielvriendelijke test” van Google en doe de nodige aanpassingen of spreek je webdesigner aan.

Mobiel Vriendelijke test Google

Optimaliseer ook je content voor Mobiel gebruik. Je kunt vast wel enkele zaken weglaten zodat de pagina op mobiel rustiger wordt. Het is helemaal niet raar dat een webpagina op mobiel iets andere content heeft dan op desktop.

 

Integreer Testimonials in je website

 

Mensen krijgen graag bevestiging van hun eigen gevoel en gaan op zoek naar gelijkgestemden.

 

Neem de twijfel weg en bevestig hun gevoel door het integreren van testimonials of getuigenissen. Nu denk je misschien …. “Dat geloof je toch niet”, toch doen deze getuigenissen hun werk!

Testimonials in uw website

Video Testimonials serken nog beter! Aangezien de persoon die getuigd dit zelf verteld wordt het meer als echt ervaren, en dus nog effectiever.

 

Investeer dus in goede video Testimonials!

 

Besluit

Online Marketing voor kleine bedrijven en zelfstandigen moeten vooral goedkoop, effectief en snel zijn! Aan de hand van deze tactieken zal je Online aanwezigheid aardig verbeteren en in de loop der tijd zijn effect hebben!